torsdag den 15. november 2012

Bananmuffins med pebermynteglasur

Jeg har haft hjælper på i køkkenet i dag, nemlig den "bette" knægt herhjemme.

Vi har bagt bananmuffins med chokolade i, og ovenpå pebermynteglasur.

Opskriften har jeg fra bloggen slagtenhelligko :)

Bananmuffins: Antal: 12

  • 50 g. smør eller margarine
  • 1 1/2 dl. sukker
  • 1 æg
  • 4 spsk. mælk – eller mælk til dejen er tilpas lind
  • 2 1/4 dl. hvedemel
  • 1½ tsk. vanillesukker
  • 1½ tsk. bagepulver
  • 2 modne bananer -gerne meget modne
  • Chokolade – mørk eller hvid
  • (Jeg plejer også at putte kanel i, smager rigtig godt!)

  • Fedtstoffet smeltes i en gryde. Pas på det ikke bliver mørkt.
  • Æg og sukker piskes sammen til en luftig masse.
  • Bananerne moses og vendes i dejen.
  • Bagepulver og vanillesukker tilsættes melet.
  • Alle ingredienserne røres sammen, til en smidig dej. Suppler med mælk, hvis den viser sig at være for tør. Den skal være tyktflydende.
  • Muffinsformene fyldes med 2/3 af dejen – og bages i en 225 graders varm ovn, ca. 10 min. (ca. 190 grader i en varmluftsovn)
  • (Jeg giver dem 12-13 minutter)



    Så lavede jeg en glasur af: Flormelis, vand, og pebermynte essens fra Dr Oetker, og ligeledes pynt fra Dr Oetker. Spændende sammensætning, som smager godt!


    Lige et billede af en knægt, som er i semi julehumør :)

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar