mandag den 17. december 2012

Weekenden...

Weekenden var stille og rolig, jeg var lige gået på juleferie, havde sidste dag torsdag den 13 december, og skal først starte igen den 7 januar!

Der blev bagt lidt i weekenden! Romkugler (Ja bage og bage...) og honningkager..


 
Lidt julekrymmel og ellers bare alm tivoli krymmel, eller hvad det nu bliver kaldt..


Fine små romkugler..

Romkugler:
Kagerester (evt. bag en chokoladekage)
1 flaske dr. Oekter romessens
Smørcreme - 125 g smør og 125 g flormelis røres sammen, evt med vaniliesukker.

To do:
Blend kagerester, og put i en skål. Hæld romesseng over og rør rundt. Smørcreme kommes I, og samler det blendede kagerester sammen. Form dem, og rul i kokos, krymmel eller hvad du finder på.




Vi bagte også honningkager. Jeg var ikke helt tilfreds med opskriften, godt være det bare er mig der har gjort noget forkert, men opskriften var entelig meget nem, den er fra Amo´s julebagebog.. Dejen smuldrede lidt, men fik den reddede.. Tror jeg nok?!

 

Og færdige.. De blev.. GODT SPRØDE! Tror måske man lige skal lade dem være i et par dage, i håb om de bliver lidt mere spiselige..



Vi fik pyntet et par kager til faster Lone, de grønne har Magnus lavet :) De lyserøde har jeg..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar